Releases
Release 2019.01
Nieuw vanaf deze Release:
- Status verloop uren: In deze release is het mogelijk het statusverloop van de uren vast te leggen en te raadplegen. Denk hierbij aan het opvoeren, definitief maken, factureren e.d..
- Historie termijnen: Vanaf nu is het mogelijk de historie van de factuur- en omzettermijnen vast te leggen en te raadplegen. Denk hierbij aan het aanmaken, definitief maken, factureren e.d.
- Wissen definitieve factuurrun: Een definitieve factuurrun kan nu gewist worden, maar alleen als de overeenkomstige conceptfactuur in FAK definitief is gewist.
- Versnelling facturatieproces: Door het aanbrengen van een nieuw toegangspad op het urenbestand, is het facturatieproces (aanzienlijk) versneld.
- Omzettermijnen in e-Mapping: Vanaf deze release is het mogelijk met e-Mapping omzettermijnen aan te leveren.
Release 2016.01
Nieuw vanaf deze Release:
- Lengte omschrijving Debiteur/Crediteur in PRS was niet gelijk aan die in FIS2000 Op diverse panels is de lengte van de omschrijving van de Debiteur/Crediteur in PRS nu gelijk aan die in FIS2000.
- Bij Reverse Billing werd Crediteur niet doorgegeven aan FAKFMS. De crediteur wordt nu wel doorgegeven.
- Automatisch nummeren gebruikers Id’s in CMS/I bij e-Mapping. Als het bij e-Mapping opgeven gebruikers-Id in PRS nog records bevat, wordt er automatisch een nieuw gebruikers-Id aangemaakt. De naam hiervan wordt via automatisch nummeren uitgegeven; te beginnen bij AAA0001. In de omschrijving wordt het opgeven gebruikers-id en de tijd van aanmaken opgenomen, bijv. e-Mapp: AAUREN Tijd: 09:13:33.
- Actuele statistiek nummer 2 van de medewerker in CMS/I. In CMS/I wordt bij verwerking van het Gebruikers Id het actuele statistiek nummer 2 van de medewerker gehanteerd.
- Default gegevens bij PRS/I. Bij e-Mapping voor PRS/I is het mogelijk default gegevens van projecten te gebruiken. Dit kan ingesteld worden bij de basisgegevens, op het 3de panel.
- ‘Lege’ urenbatches automatisch definitief maken Bij het definitief maken van uren worden ‘lege’ urenbatches (batches zonder niet-definitieve weekuren) automatisch definitief gemaakt zodat ze niet in het overzicht getoond worden.
Release 2015.01
Nieuw vanaf deze Release:
- Op het Applicatiebeheer- en Gebruikersmenu is de knop ‘Gebruikers informatie’ (Gebr.info) toegevoegd. Via deze knop kunnen alle gebruikers informatie opvragen over hun actuele CMS/PRS-versie, zoals bibliotheeknamen, versienummers, centrale instellingen etc. Deze informatie is o.a. handig tijdens communicatie met de servicedesk.
- Bij Crediteren/Opnieuw aanbieden facturen werd de bijbehorende Reverse Billing factuur niet meegenomen.
- Op de menu’s Applicatiebeheer en Gebruikers is onder Easy @ccess de knop ‘Afmelden’ toegevoegd. Met deze knop kan men direct de iSeries sessie afsluiten (signoff).
Downloads
Via deze pagina kan de programmatuur van CMS/PRS worden opgehaald.
ZIP-bestanden worden bij het ophalen in de door u opgegeven locatie geplaatst. Vanuit deze locatie kunt u de installatieprocedure uitvoeren.
Nieuwe release
Als u van een oudere versie van CMS/PRS naar een nieuwere versie wilt overgaan, dan moet u eerst de bestanden van de Release en daarna de bestanden van de bijbehorende PTF installeren.
Release | IBM Power System | Overige progr. | Cumulatieve fix |
2019.01 | prs201901.iso | prs201901.zip | |
2016.01 | prs201610.iso | prs201610.zip |
Oudere releases zijn op aanvraag beschikbaar. Instructies voor het ophalen van een fix vindt u op de pagina Producten terug.
Voor aanvullende informatie of bij vragen kunt u contact opnemen met de servicedesk van Pantheon via het vlak Incident op de startpagina.
Info
CMS-PRS in het kort
CMS is een contractmanagement systeem. Het biedt u de mogelijkheid uw contracten te registreren en analyseren zodat u op elk gewenst tijdstip kunt beschikken over bijgewerkte en gedetailleerde informatie omtrent de prestaties van uw bedrijf.
PRS is een projectregistratie systeem. Met PRS kunt u verschillende prijsmechanismen toepassen en het rendement van uw projecten bewaken.
Kenmerken van de applicatie
- Een integrale verwerking van de financiële resultaten van geleverde diensten.
- Een betrouwbaar informatiesysteem. Naast de aanwezige standaardoverzichten, kunt u zelf met CMS/PRS overzichten samenstellen.
- De flexibele inrichting van het systeem. Elke afzonderlijke gebruiker wordt voor menu’s en projecten geautoriseerd waardoor hij/zij een optimaal gebruik van de benodigde functies kan maken.
- De voor de communicatie met externe applicaties benodigde (en standaard meegeleverde) interfaces (=API’s). Een API is een Application Program Interface die er voor zorgt dat gegevens vanuit externe applicaties CMS/PRS kunnen worden ingevoerd en dat gegevens vanuit CMS/PRS naar een externe applicatie kunnen worden geëxporteerd.
Zie voor meer informatie de handleiding.
Panels
Op deze pagina treft u de panels van CMS/PRS aan wanneer er aanvullingen zijn op een specifieke versie.
Als er een nieuwe versie van de panels wordt gemaakt omdat er een onvolkomenheid is geconstateerd, dan wordt deze panelset over het algemeen in het ZIP-bestand op de Download pagina opgenomen. Als de betreffende PTF al is geïnstalleerd, dan kunnen hier de verbeterde panels worden gedownload, zonder het gehele ZIP-bestand te moeten downloaden.
Release | Panels | Datum |
2015.01 | CMSPRS setup.exe | 11-02-2015 |
Releasedocumentatie
Hier vindt u voor elke release van CMS/PRS de releasedocumentatie terug.
Mocht u een release willen installeren, dan kunt u alles met betrekking tot deze release downloaden van het tabblad ‘Download’ (onder het desbetreffende product).
Release | Documentatie | Laadinstructie |
Release 2019.01 | Releasedocumentatie | Laadinstructie |
Release 2016.01 | Releasedocumentatie | |
Release 2015.01 | Releasedocumentatie | |
Release 2014.01.003 (vanaf 2014.01.001) | Releasedocumentatie | |
Release 2014.01 | Releasedocumentatie | |
Release 2012.01.005 (vanaf 2012.01.000) | Releasedocumentatie | |
Release 2011.01.005 (vanaf 2011.01.000) | Releasedocumentatie | |
Release 2009.01.004 (vanaf 2009.01.000) | Releasedocumentatie |
Systeemfiles
Elke release/PTF van CMS/PRS heeft een eigen datawarehouse-definitie.
Na installatie van een nieuwe release/PTF van CMS/PRS, dient u ook het desbetreffende datawarehouse voor dezelfde release/PTF te installeren. Importeer hiervoor een van de onderstaande systeembestanden in de Datawarehouse Manager.
Let op, vanaf release 2014.01 zijn de systeembestanden niet meer cumulatief. Als er een nieuwe versie van een product wordt geladen, dan is ook het bijbehorende systeembestand nodig.
DWH | Release | PTF | Systeembestand |
2019.01 | 000 | CMS_PRS_201901000_1 | |
2016.01 | 000 | CMS_PRS_201601000_1 | |
2015.01 | 000 | CMS_PRS_201501000_1 | |
2014.01 | 003 | CMS_PRS_201401003_2 | |
002 | CMS_PRS_201401002_3 | ||
000 | CMS_PRS_201401000_2 |
Na het installeren van het systeembestand adviseren wij om het datawarehouse op de IBM Power System te wissen. Hierna kan het opnieuw worden opgebouwd, dit i.v.m. een nieuwe versie van de database van het datawarehouse. |
Pantheon Framework Model
Naast de Datawarehouses is het mogelijk gebruik te maken van een standaard Pantheon Framework Model ten behoeve van uw Cognos 8 BI-omgeving. Tussen het Pantheon Framework Model en de Datawarehouses zit een afhankelijkheid.
Het kan, naast de installatie van een nieuw Datawarehouse, ook nodig zijn een nieuwe versie van het Pantheon Framework Model te importeren. Het Pantheon Framework Model kunt u verkrijgen bij uw Cognos consultant.
- Framework Model – Release 2009.0500
Oude systeemfiles
DWH | Release | PTF | Versie | |
CMS/PRS | 2012.01 | 001 t/m 005 | 0400 | CMS/PRS-2012.01.005 |